معرفی کلید اتوماتیک کمپکت

۴ بازديد
کلید اتوماتیک اشنایدر


MCCB مخفف Molded Case Circuit Breaker است که یکی از بهترین مدل های آن کلید های اشنایدر می باشند. نیاز به قدرت در دنیای امروز در حال افزایش است. ما نه تنها ارزش برق را زمانی که کمیاب است قدردانی می کنیم، بلکه باید اطمینان حاصل کنیم که راه های هوشمندانه ای برای حفظ آن وجود دارد. دستگاه های برق برای نظارت بر جریان جریان برای رفع این مشکل مستقر شده اند. اتصال کوتاه و سرریز جریان گاهی اوقات می تواند منجر به آسیب به مدار شود. بنابراین، در چنین سناریوهایی، مدارها توسط تابلو برق ولتاژ پایین محافظت می شوند. در ادامه بخوانید تا بدانید MCCB چیست، مشخصات، اجزا و عملکردهای آن چیست.

فرم کامل MCCB
MCCB چیست؟
مدار شکن کیس قالبی به عنوان MCCB شناخته می شود. وقتی از حداکثر جریان بار مجاز یک ریزشکن فراتر رود، این شکل اضافی از مکانیسم حفاظت الکتریکی استفاده می شود. MCCB مدارها را سوئیچ می کند و در برابر اضافه بار و خرابی های اتصال کوتاه محافظت می کند. حتی برنامه‌های داخلی نیز می‌توانند برای رتبه‌بندی جریان بالاتر و سطوح خطا استفاده شوند. برنامه‌های صنعتی از رتبه‌بندی جریان گسترده و ظرفیت شکست بالا MCCB استفاده می‌کنند. MCCB ها را می توان برای توزیع فیدر الکتریکی اصلی، حفاظت ژنراتور و حفاظت بانک خازن استفاده کرد. هنگامی که یک برنامه کاربردی خواستار تبعیض، تنظیمات اضافه بار قابل تنظیم یا حفاظت از خطای زمین باشد، محافظت مناسبی را ارائه می دهد.

مدار شکن های مینیاتوری MCB نامیده می شوند، در حالی که مدار شکن های قالب بندی شده MCCB نامیده می شوند. دانستن تفاوت های بین MCB و MCCB می تواند به شما در درک ویژگی ها و کاربردهای آنها کمک کند.

تفاوت بین MCB و MCCB؟
با توجه به ظرفیت هایشان، MCB و MCCB به طور قابل توجهی با یکدیگر متفاوت هستند.

از آنجایی که MCB ها برای مدارهای جریان کم طراحی شده اند، دارای درجه بندی کمتر از 100 آمپر و نرخ قطعی کمتر از 18000 آمپر هستند. علاوه بر این، ویژگی های سفر آنها را نمی توان تغییر داد.
از سوی دیگر، MCCB ها در مدارهای بالا به کار می روند و ویژگی های سفر قابل تغییر دارند. بسته به نیاز می توانند آمپرهای بالا تا 2500 آمپر یا آمپرهای پایین تا 10 را ارائه دهند و میزان وقفه آنها از 10000 تا 200000 آمپر متغیر است.
با کمک اپراتورهای موتور الکتریکی، اینها برای انطباق با سیگنال های کنترل از راه دور توسعه یافته اند و به عنوان نیروی آماده به کار در مشاغل و صنایع استفاده می شوند.

ویژگی های MCCB
محافظت در برابر تحریک بیش از حد
محافظت در برابر خطاهای الکتریکی
فعال و غیرفعال کردن مدارها
MCCB ها، که می توانند به صورت دستی یا خودکار جدا شوند، اغلب در سیستم های PV به جای MCB ها (شکن های مدار مینیاتوری) استفاده می شوند. MCCB ها در یک جعبه قالب بندی شده نگهداری می شوند تا از آنها در برابر مواد شیمیایی، باران، گرد و غبار و سایر عناصر محافظت شود.

جریان های زیاد این دستگاه ها گهگاه نیاز به تعمیر و نگهداری کافی دارند که ممکن است با شستشوی معمولی، روانکاری و آزمایش انجام شود.

تجهیزات الکتریکی خود را ایمن نگه دارید
برای بهبود عملکرد، یک جریان ثابت برای تمام تجهیزات الکتریکی شما مورد نیاز است. بسته به جریان بار، نصب MCCB یا MCB بسیار مهم است. با انجام این کار، منبع تغذیه را می توان در هنگام خطای الکتریکی جدا کرد و از سیستم های کنترل حساس ماشین محافظت کرد.

اجتناب از آتش سوزی
برای ارائه بالاترین سطح ایمنی، MCCB هایی که به الزامات صنعت پایبند هستند و کیفیت خوبی دارند توصیه می شود. این دستگاه های الکترومغناطیسی از تجهیزات الکترونیکی در برابر آتش سوزی، گرما و انفجار با تشخیص عیوب در هنگام نوسانات الکتریکی یا اتصال کوتاه محافظت می کنند.

اجزاء و مشخصات MCCB
در زیر چهار بخش اصلی MCCB آمده است:

قاب
سیستم عامل
خاموش کننده برای قوس
واحد سفر
قاب
همچنین به نام «مورد قالب‌گیری» می‌رود و فضایی را برای یک محفظه عایق برای اتصال هر جزء از قطع کننده مدار ارائه می‌دهد. این از کامپوزیت های رزین ترموست یا پلی استر شیشه ای ساخته شده است تا خواص الکتریکی عالی را در بسته فشرده خود ارائه دهد. این نام بر اساس نوع و اندازه کیس قالب‌گیری شده داده می‌شود، و همچنین برای مشخص کردن ویژگی‌های بریکر (حداکثر رتبه‌بندی ولتاژ و جریان) استفاده می‌شود.

سیستم عامل
مکانیسم کار برای باز و بسته کردن اتصالات استفاده می شود. سرعت فشار دادن دسته بر سرعت باز و بسته شدن مخاطبین تأثیر می گذارد. اگر کنتاکت‌ها قطع شوند، می‌توانید دستگیره را تا نیمه ببینید. هنگامی که بریکر روشن است، نمی تواند خاموش شود. این به عنوان "بدون سفر" شناخته می شود.

اگر دستگیره در هنگام خاموش شدن بریکر در وسط باشد، قبل از اینکه به حالت روشن منتقل شود، ابتدا باید به حالت خاموش منتقل شود. موقعیت‌های دسته‌های مختلف هنگامی که چندین بریکر با هم نصب شده باشند، مانند روی تابلوهای پانل، برای شناسایی مدار معیوب مفید هستند. قطع کننده های زیادی با سفر دستی برای بررسی مکانیسم وجود ندارد.

کمان های خاموش کننده
خاموش کننده قوس: زمانی که یک قطع کننده مدار جریان جریان را متوقف می کند قوس ایجاد می شود. کار خاموش کننده قوس، مهار و تقسیم قوس است که آن را خاموش می کند. جعبه عایق با استحکام بالا که محفظه اطفاء قوس را احاطه کرده است، بیشتر از پشته ای از صفحات فولادی ساخته شده است. جریان عبوری از بخش یونیزه کنتاکت ها یک میدان مغناطیسی فراگیر ایجاد می کند.
قوس را می بندد و زمانی که کنتاکت ها به دلیل وقفه از هم جدا می شوند، قوس خاموش می شود.

قوس توسط خطوط میدان مغناطیسی تشکیل شده در اطراف آن به صفحات فولادی هدایت می شود. سپس قوس تقسیم می شود و گاز را قادر می سازد خنک شود. گاز متعاقباً دیونیزه می شود. یک جریان خطی، کنتاکت های یک MCCB استاندارد را به کار می اندازد و در صورت اتصال کوتاه، یک نیروی کوچک از هم گسیختگی، این کمک ها را در باز کردن کنتاکت ها ایجاد کرده است.

واحد سفر
واحد تریپ مغز مدار شکن است. در صورت اتصال کوتاه یا جریان اضافه بار مداوم، هدف اصلی یک واحد خاموش کردن مکانیسم عملکرد است. واحدهای تریپ در قطع کننده های مدار قالب گیری معمولی الکترومکانیکی هستند. ترکیب یک دستگاه الکترومغناطیسی حساس به دما با یک دستگاه الکترومغناطیسی حساس به جریان، که هر دو به صورت مکانیکی بر روی مکانیسم تریپ کار می‌کنند، از یک مدارشکن محافظت می‌کند.

برنامه های کاربردی MCCB
MCCB ها معمولاً در کاربردهای سنگین مانند تنظیمات سفر متغیر برای کاربردهایی که جریان های کم، موتورهای محافظ، محافظ بانک های خازن، محافظت از ماشین های جوشکاری، محافظت از ژنراتورها و محافظت از فیدرهای الکتریکی استفاده می شوند، استفاده می شوند زیرا آنها برای تحمل جریان های بزرگ ساخته شده اند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد