رله های اضافه بار حرارتی و مدار شکن های محافظ موتور

۸ بازديد
کلید حرارتی اشنایدر
تفاوت بین قطع کننده مدار محافظ موتور و رله اضافه بار حرارتی چیست؟ رله حفاظتی موتور الکترونیکی چیست؟ برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.
منبع: sgnelectric.com
استانداردهای استرالیا به دو نوع حفاظت برای مدارهای موتور نیاز دارند - حفاظت از اتصال کوتاه و حفاظت از اضافه بار. حفاظت از اتصال کوتاه در صورت جریان زیاد باید خیلی سریع عمل کند، در حالی که حفاظت اضافه بار معمولاً به تأخیر می افتد تا موتور بتواند جریان بیشتری را هنگام راه اندازی بکشد. بیایید نگاهی گذرا به تفاوت بین این دو بیندازیم:

حفاظت از اتصال کوتاه از یک مکانیسم الکترومغناطیسی استفاده می کند تا هنگامی که جریان به یک آستانه خاص برسد، مدار را فورا قطع می کند. معمولاً تنظیم شده است که ده برابر یا بیشتر از جریان معمولی موتور کار کند تا در هنگام راه اندازی معمولی موتور خاموش نشود.

حفاظت اضافه بار (حرارتی) با استفاده از یک نوار دو فلزی کار می کند که با گرم شدن به دمای تنظیم شده توسط جریان جریان به موتور خم می شود. این نشان می دهد که موتور به طور مداوم در طول زمان جریان زیادی می کشد - ممکن است گیر کرده، متوقف شده باشد یا تحت بار زیاد باشد.

رله اضافه بار حرارتی
یک رله اضافه بار حرارتی که معمولاً "اضافه بار حرارتی" نامیده می شود، وسیله ای است که معمولاً مستقیماً به کنتاکتور موتور متصل می شود. این فقط حفاظت اضافه بار را ارائه می دهد، بنابراین برای حفاظت از اتصال کوتاه باید با یک قطع کننده مدار مغناطیسی بالادست همراه شود. اضافه بارهای حرارتی معمولاً مقرون به صرفه، قابل اعتماد و ساده برای نصب و استفاده هستند، بنابراین به طور گسترده برای کنترل موتور استفاده می شوند.

مدار شکن محافظ موتور
مدار شکن محافظ موتور که به عنوان قطع کننده مدار موتور نیز شناخته می شود، یک دستگاه تابلو برق است که شامل حفاظت اضافه بار و اتصال کوتاه در یک قاب فشرده است. تفاوت آن با MCB استاندارد (شکن مدار مینیاتوری) در این است که به کاربر امکان می دهد اندازه دقیق موتور را برای محافظت دقیق از پیش تعیین کند. کلیدهای مدار موتور در کاربردهای راه اندازی موتورهای صنعتی بسیار رایج هستند.

رله حفاظتی موتور الکترونیکی
رله حفاظت از موتور الکترونیکی یا رله اضافه بار الکترونیکی، یک دستگاه الکترونیکی پیچیده است که از الکترونیک برای نظارت مستمر جریان موتور و محافظت در برابر سناریوهای اضافه بار استفاده می کند. اکثر مدل ها حفاظت از اتصال کوتاه را ارائه نمی دهند، بنابراین باید با قطع کننده مدار نیز همراه شوند. طیف وسیعی از گزینه های ارتباطی اضافی نیز در دسترس است، از جمله اتصالات اترنت یا سریال به PLC و سایر سخت افزارهای اتوماسیون. اضافه بار الکترونیکی در مقایسه با اضافه بار حرارتی استاندارد دقت و انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد، اما بسیار گران تر است. استفاده از آنها عمدتاً محدود به برنامه های کاربردی در معدن و زیرساخت های حیاتی است که در آن دید و انعطاف بیشتری لازم است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد